«Έχουμε όλες και όλοι κατοχυρωμένο το δικαίωμα στην υγεία;»

 

Απασχολούμενοι κυρίως με το ερώτημα αν  «Έχουμε όλες και όλοι κατοχυρωμένο το δικαίωμα στην υγεία;» , δούλεψαν σε ομάδες εργασίας ανά τάξη και διέκριναν τους καθοριστικούς παράγοντες που συντελούν στην εξασφάλιση του δικαιώματος στην υγεία και περιέγραψαν παραδείγματα ανισοτήτων που παρατηρούνται στις σύγχρονες κοινωνίες. Κατέγραψαν ερωτήσεις και απορίες για τις συνθήκες που βιώνουμε, τις οποίες κατέθεσαν σε μορφή απαντητικής φόρμας. 

Προηγουμένως, οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Ερυθρών συμμετείχαν στην διαδικτυακή εκδήλωση – webinar της Διεθνούς Αμνηστίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, με τίτλο «14 + 1 Ερωτήματα για το Δικαίωμα στην Υγεία».

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-me που πολλοί μαθητές χρησιμοποιούσαν και για τα εξ αποστάσεως μαθήματά τους, δημιουργήθηκε ειδική «τάξη» για την ενασχόληση των παιδιών στο πλαίσιο του προγράμματος, την ενημέρωση και την ενασχόλησή τους με δράσεις. 

Επιπλέον, ομάδα μαθητών/μαθητριών, δημιούργησε κάρτες με ευχές, μηνύματα αλληλεγγύης και ζωγραφιές, εκφράζοντας την υποστήριξη και την αλληλεγγύη του συνόλου της μαθητικής κοινότητας σε όλο το υγειονομικό προσωπικό που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης για την καταπολέμηση της πανδημίας. 

Ακόμη, πραγματοποιήθηκαν εξ αποστάσεως δράσεις σε όλες τις τάξεις του ΓΕΛ Ερυθρών που περιλάμβαναν: α) προβολή ντοκιμαντέρ: «Πίσω από το συρματόπλεγμα», β) προβολή βίντεο ευαισθητοποίησης: «Να το μάθουν όλοι», γ) ενημέρωση για το ιστορικό πλαίσιο, δ) προσδιορισμός των όρων “έγκλημα κατά της ανθρωπότητας”, “γενοκτονία”, “Ολοκαύτωμα”, ε) προβολή φωτογραφιών από τη Δίκη της Νυρεμβέργης, το στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς και τις ταπεινώσεις των Εβραίων της Θεσσαλονίκης από τους Γερμανούς, στ) προβολή χαρτών με τα κύρια στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Ευρώπη και με τον αριθμό απωλειών άμαχου πληθυσμού ανά χώρα της Ευρώπης, ζ) ανάγνωση πηγών για την τύχη των Εβραίων της Θεσσαλονίκης, την περίπτωση των Εβραίων της Ζακύνθου, τις απόψεις της Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ για τις ευθύνες των απλών πολιτών, η) ανάγνωση αποσπασμάτων από “Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ”, θ)διατύπωση σκέψεων και συναισθημάτων από μαθητές/μαθήτριες.

 

Τέλος, οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Ερυθρών, συμμετείχαν σε έρευνα για την μέτρηση των στάσεων/ απόψεων του μαθητικού κοινού σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα.